ćwiczenia mięśni dna miednicy

W większości wypadków z kłopotami z mięśniami dna miednicy borykają się damy po porodach, jednakowoż zdarzają się także mężczyźni, którzy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te przede wszystkim odpowiadają za możliwość wstrzymywania wymogów fizjologicznych. Nawet podczas silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy powinny poradzić sobie z tym problemem. Jeżeli jednakże na skutek większego wysiłku, czy też kaszlu oraz śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, potrzebna jest ich fizjoterapia.

ćwiczenia mięśni dna miednicy

Okazuje się, że to naturalnie dzięki odpowiednim ćwiczeniom można nadzwyczaj szybko wrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym naturalnie kobiety po porodach naturalnych oraz cesarskim cięciem, jakie uczęszczają na fizjoterapię. Bardzo istotne jest, by ćwiczyć regularnie, najporządniej każdego dnia. W owym czasie można liczyć na naprawdę imponujące efekty.
Istnieje szansa wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, lub ewentualnie samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą możliwość decyduje się większa część pacjentów, u których zdiagnozowano problem. W jaki sposób powinno się wykonywać takie treningi, aby były jak najbardziej skuteczne?
Na początek rekomenduje się łatwe trening, jakie polega na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najprzyzwoiciej robić to w pozycji leżącej, a z czasem również w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najprawidłowiej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund oraz rozluźniać je swobodnie. Rekomenduje się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby pamiętać o tym, że pośladki, uda oraz brzuch w czasie ćwiczeń powinny być do głębi rozluźnione. Najistotniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy oraz opuszczanie go. Powietrze powinno być nabierane przed skurczem, a w następnej kolejności wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, pomału. Ważne jest, żeby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze wyniki muszą pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wówczas można zmniejszyć częstotliwość do jednej lub dwóch serii, ale najodpowiedniej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Sporo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie i sprawność seksualną. Dotyczy to też mężczyzn, którzy w pewnych momentach wstydzą się mówić o swoich przeszkodach bardziej aniżeli kobiety, których kłopot ten dotyczy znacznie częściej. Jeżeli tylko pojawia się kłopot i samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają stosownych efektów, najpoprawniej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *